Przedszkole

JĘZYK ANGIELSKI 07.05.2020

FAMILY

RELIGIA 06.05.2020

DZIŚ KATECHEZA O PANU JEZUSIE- DOBRYM PASTERZU 😉

 

/Piątek 08.05.2020r.

Zabawy rytmiczne.

Zabawy z rytmem „My klepiemy do rytmu”. Zachęcam do zabawy z mamą, tatą, siostrą, bratem.

Zestaw ćwiczeń ruchowych:

Zabawa ruchowa z elementem toczenia – Turlamy piłkę (dziecko siedzi z nogami w rozkroku, turla piłkę do rodzica lub rodzeństwa).

Zabawa ruchowa z elementem skoku-Piłka (dziecko podskakuje obunóż z jednoczesnym obrotem ciała wokół własnej osi:

-na hasło: Małe piłki-podskakuje szybko i nisko nad podłogą,

-na hasło: Duże piłki-podskakuje wolniej i wyżej,

-na hasło: Bęc! Piłka leży!- wykonuje przysiad podparty- odpoczywa.

Zabawa ruchowa z elementem chwytania i rzutu – Kolanko, ( ustawienie naprzeciwko) – dziecko łapie piłkę i odrzuca; kto nie złapie piłki, klęka na kolanko i z tej pozycji odrzuca piłkę; wstaje gdy złapie piłkę przy następnej kolejce.

Zabawa ruchowa z elementem celowania – Gol! – dziecko strzela gole do wyznaczonej bramki, kopiąc piłkę nogą lub ją turlając.

Ćwiczenia tułowia (siad skrzyżny) toczenie piłki wokół siebie i podanie do osoby siedzącej naprzeciwko. Ćwiczenie wykonujemy raz prawą, raz lewą ręką.

Zagadki dźwiękowe 

Posłuchaj odgłosów miasta i wsi:

//www.dailymotion.com/video/x2zbn9b

Zabawa z rymowanką                                                                                         

„Miejscowość swoją znamy, miejscowość swą kochamy”.

Dziecko wypowiada rymowankę cicho, głośno, rytmizuje ją prostym, wymyślonym przez siebie ruchem (np. klaskanie, tupanie, podskoki), śpiewa na własną melodię. 

Bajeczka ,,Mysz z miasta i mysz ze wsi”

Rozmowa z rodzicami na temat treści, nawiązanie i wyjaśnienie przysłowia  ,,Wszędzie dobrze ale w domu najlepiej”, ,,Nie ma jak w domu”.

/Czwartek 07.05.2020r.

Proszę aby każde dziecko dzisiaj przywitało się w następujący sposób:

Nazywam się… ( wymienia imię i nazwisko) mieszkam … ( podaje adres zamieszkania)

Gimnastyka z Fruzią

  • Dziś przedstawiam Wam Fruzię, która poprowadzi dla Was gimnastykę na powitanie.


Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy język, wargi, żuchwę.

 Rodzic demonstruje prawidłowe wykonywanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.

– W mieście stoi sygnalizator świetlny, gdy świeci zielone światło: dzieci unoszą język do góry, gdy świeci czerwone światło – język umieszczają za dolnymi zębami.

– Samochody– dzieci naśladują jazdę samochodem: czubek języka przesuwają po podniebieniu od zębów w stronę gardła, kilkakrotnie powtarzając ten ruch.

– Wieżowiec- w wieżowcu winda kursuje raz w górę raz w dół. Dzieci wykonują ruch językiem, unosząc go raz w stronę nosa, a raz w stronę brody.

– Przedszkolaki– w przedszkolu Pani wita się rano z dziećmi.Dzieci dotykają czubkiem języka do każdego zęba na górze i każdego zęba na dole.

– Konik – dzieci naśladują stukot kopyt konia: odbijają język od podniebienia, jednocześnie rozciągając, a następnie ściągają wargi w dziobek.

– Krowa– dzieci naśladują ruch żucia, pokazując, jak krowa na łące je trawę.

– Traktor- jeździ w koło po polu, dzieci unoszą czubek języka na górną wargę i wykonują koliste ruchy po górnej i po dolnej wardze.

Ćwiczenia językowe

  • Co to jest „dom”? – burza mózgów – Rodzic pyta dziecko z czym kojarzy mu się słowo „dom”.
  • Wymień wszystkie głoski w słowie dom.
  • Mój dom – swobodne wypowiedzi na temat domu, w których mieszkają dzieci – nazywanie pomieszczeń i określanie ich funkcji.
  • „Lubię mój dom, bo…”
    Ćwiczenie rozpoczyna rodzic mówiąc zdanie :Lubię mój dom, bo…
    Następnie dziecko powtarza i kończy zdanie Lubię mój dom, bo…
    To ćwiczenie można wykonać wspólnie z cała rodziną.

Piosenka do nauki: „Tutaj mieszkam”

„Tutaj mieszkam”

1.Wszędzie wokół piękna zieleń,

drzewa,kwiaty cieszą mnie

Tam wysoko ptaszek śpiewa,

ja tu zawsze mieszkać chcę.

Ref.: Wszystko tutaj jest mi bliskie.

Wszystko tutaj dobrze znam.

Tutaj mam przyjaciół wielu

i nie jestem nigdy sam.

2.Patrzę w prawo, widzę sklepy

patrzę w lewo widzę most,

tam na rogu jest apteka,

a plac zabaw jest na wprost

Ref. Wszystko tutaj…

Praca plastyczno – techniczna „Mój dom”.

Pracę możesz wykonać według własnego pomysłu. z wykorzystaniem dowolnych środków i narzędzi, wg własnego pomysłu. Praca może być:
– płaska lub przestrzenna,
– z wykorzystaniem materiałów z recyklingu.

Może ona być wykonana w formie rysunku z figur geometrycznych lub w formie przestrzennej.

Propozycja pracy plastycznej:

Jestem pewna, że  stworzycie piękne i kreatywne prace!!! Zachęcam do przesyłania zdjęć z waszymi pracami.

Wykonanie tego zadania będzie łatwiejsze jak dzieci obejrzą filmik ,,Narysuj mi domek”

lub

  • Rysowane wierszyki- dom

      /Środa 06.05.2020r.

  • Obejrzyjcie program „Wieś i miasto”

– Czy potraficie powiedzieć, czym różni się wieś od miasta?

– A gdzie Wy mieszkacie?

  • Pejzaż wiejski i miejski. Porównaj obrazy : Rozpoznaj wieś i miasto. Opowiedz co widzisz na obrazku.

miasto-i-wieś

Dzieci wiedzą już zapewne jakie są  różnice i podobieństwa występujące między wioską a miastem. Proponuję teraz obejrzenie krótkiej prezentacji „Domy na świecie” dzięki której przedszkolaczki zobaczą jak mieszkają/li ludzie w różnych zakątkach świata. Czy te domy są podobne do naszych? Zobaczmy.

Zał.2-Domy-na-świecie

  • Wysłuchajcie wiersz L.J. Kerna „Nasze podwórko”

M-wiersz-nasze-podwórko

– Co to jest nasze podwórko?

– Czy naszym podwórkiem można nazwać plac zabaw w przedszkolu?

– Jak myślicie, kiedy podwórko się smuci, a kiedy cieszy?

– Co widać z naszego podwórka w przedszkolu, a co z Waszych domów?

  • Teraz wracamy do kartek z Waszymi domkami z figur!!! Narysujcie koło nich podwórko, to co znajduje się koło domu.

Z niecierpliwością czekam na Wasze prace 🙂

Gorąco pozdrawiam i ściskam każdego!!!

p. Iwona.

  • Rytmizowanie tekstu: Moja okolica mnie zachwyca! Dzieci powtarzają za Rodzicem prosty tekst:,,Moja okolica mnie zachwyca”, następnie wyklaskują w prostym rytmie, wytupują, uderzają dłońmi w kolana i o podłogę.
  • Zabawa dydaktyczna – Numerowanie domów. Rysunek domów przy ulicy, koła. Zadaniem dzieci jest liczenie domów, a następnie numerowanie ich za pomocą kół (w zakresie ich umiejętności).
  • Zabawa – Dorysuj brakujące elementy. Rysunek domu: prostokątny kształt domu, trójkątny dach, po bokach dwa okna z brakującymi elementami. Dzieci kończą rysować zgodnie z poleceniami Rodzica:

− Pomiędzy oknami dorysujcie drzwi.

− Na dachu dorysujcie komin.

− Przed domem narysujcie chodnik.

− Obok domu dorysujcie garaż.

− Nad domem – słońce.

− Za domem – las.

 Utrwalanie kolorów – gry online.

/Wtorek 05.05.2020 r.

  • Zabawa popularna „ Nie chcę cię znać”.

Ustawienie: przodem do siebie, w parze (rodzic – dziecko). Dzieci wykonują gest machania na pożegnanie i oddalają się od siebie. Następnie przywołują się gestem i zbliżają do siebie. Podają sobie najpierw jedną rękę, następnie drugą i obracają się w kole.

 

  • Wysłuchajcie wiersz B. Szelągowskiej „Moja miejscowość”

MOja-miejscowość

– Czym różnią się domy na wsi i w mieście?

Rodzice czytają wiersz jeszcze raz, a dzieci powtarzają fragment:

” da, do, du, da, do, da, w pięknym domu mieszkam ja”

  • Ćwiczenia językowe „Lubię mój dom, bo…. – spróbujcie dokończyć zdanie, raz dziecko, raz rodzic.

Przypomnijmy sobie razem z Sową nazwy figur i ich kształty:

Piosenka o figurach:

Aktywność matematyczna:

Słuchanie wiersza Anny- Łady Grodzickiej „Dwa domy”. 

Kolorowe figury-te duże i małe,

Są do układania mozaiki doskonałe.

Wezmę dwa prostokąty, ułożę dwa domy.

Jeden będzie żółty, drugi zielony.

Pierwszy będzie wysoki, a drugi niziutki.

W dużym zamieszkają ludzie, w małym krasnoludki.

Dopasuję do każdego trójkątny daszek,

Może zechce usiąść na nim jakiś ptaszek?

Z małych prostokątów w obu domach drzwi zrobię’

Ludzie i krasnoludki będą chodzić sobie.

Małe kwadraty będą oknami,

A żółte koło będzie słońcem nad dachami.

Jeszcze przy dachach domów kominów brakuje,

Zaraz je z małych prostokątów dobuduję.

Rozmowa na temat wiersza:

  • Jaki kształt mają ściany domów?
  • Jaki kształt mają dachy?
  • Jaki kształt mają drzwi a jaki okna?
  • Jaki kształt mają kominy?
  • Jakiego kształtu jest słońce?

 Zabawa matematyczna- „Budujemy domy”.

  • Bardzo proszę przygotować dzieciom figury geometryczne z papieru w kolorach: Duży żółty prostokąt, mały zielony prostokąt, dwa małe prostokąty, cztery kwadraty małe, dwa trójkąty duży i mały, koło w kolorze żółtym.
  • Rodzic jeszcze raz czyta wiersz a dziecko samo układa kompozycję z figur geometrycznych nakleja na karton tworząc dwa domki.
  • Po zakończonej pracy można zadać dziecku pytanie: Ile jest razem na tym obrazku prostokątów, kwadratów , kół, trójkątów?

Poproście teraz rodziców, aby wycięli Wam (np. z papieru kolorowego) figury geometryczne (kwadrat, prostokąt, trójkąt). Ułóżcie z nich dom i naklejcie na kartkę.  Do tych prac wrócimy w kolejnym dniu.

  • Osłuchanie z piosenką „ Zbudujemy dom”.

Proszę porozmawiajcie z dzieckiem na temat utworu, oraz zachęćcie dziecko do improwizacji ruchowej do piosenki.

  • Pokoloruj dom ulubionymi kolorami. Zapraszam dzieci do zabawy w kolorowanie – online.

////www.kolorowankionline.net/domek-slonce-i-chmurka

  • Nauka przez zabawę. Zachęcam dzieci do kreatywnej zabawy klockami. Budowania ciekawych domów i budynków. Porównywania wielkość zbudowanych budowli. Układania od najmniejszego do największego i odwrotnie. Ponadto polecam dużo ruchu i zabaw na świeżym powietrzu (jeżeli będzie to możliwe).

Dzień dobry Dzieci! Dzień dobry Rodzice!

Witam Was w  kolejnym tygodniu naszej zabawy i nauki.

Dziękuję za korzystanie z zamieszczanych propozycji.
Ćwiczenia możecie wykonywać  w dowolnym, dogodnym dla was czasie i we własnym tempie.

Zachęcam do dalszej pracy!!!

Tematyka tygodnia: Moja miejscowość, mój region

/Poniedziałek 04.05.2020 r.

 Na początek ćwiczenia ruchowe. Zapraszam dzieci do  aktywnej zabawy z Pipi i Scooby.

  • Oglądanie zdjęć, pocztówek, map i folderów z najbliższej okolicy. Materiały promocyjne z najbliższego regionu.

Dzieci wspólnie z Rodzicem oglądają materiały promocyjne z najbliższej okolicy. Wymieniają nazwę miejscowości, w której mieszkają. Nazywają znajdujące się tam ważniejsze obiekty.

  • Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Łazienki”. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania.
  • Do opowiadania dołączam ilustracje: M-Warszawskie-Łazienki

 Olek bardzo lubi chodzić do przedszkola. Najbardziej cieszy go zabawa w ogródku oraz  wycieczki. Jednak, kiedy Pani wspomniała, że planuje wyjście do Łazienek, Olek posmutniał. – Do łazienek? Mnie się wcale nie chce siusiu…

– Łazienki Królewskie to znany warszawski park położony wokół pięknego pałacu – wyjaśniła pani.

– A ja już tam byłem… – jęknął Maciuś.

 Pogoda była słoneczna, a park okazał się pełen niespodzianek. Dzieci odwiedziły Amfiteatr, gdzie w dawnych czasach odbywały się przedstawienia dla króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Pani powiedziała, że wciąż można tu podziwiać sztuki teatralne i koncerty.

 – Ten król miał na imię tak jak ja – ucieszył się Staś.

– Ciekawe, czy lubił frytki…

– Wtedy nie znano frytek – wyjaśniła pani.

W południowej części Łazienek znajdowała się wielka misa, a nad nią rzeźba lwa wypluwającego wodę.

– Zobaczcie, jakie źródełko! – pisnęła Zosia.

– Możemy umyć ręce? – Oczywiście.

– A ten lew gryzie?

– Nie, to tylko fontanna w kształcie lwiej głowy – uspokoiła ją pani.

– Ja już tu byłem – jęknął po raz drugi, Maciuś.

 – Ale marudzisz – zdenerwował się Olek.

W stawie pływały ogromne pomarańczowe karpie. Podczas, gdy pani pokazywała dzieciom sikorki, Zuzia z Kubą postanowili nakarmić karpie resztkami bułki, którą Zuzia zabrała na wycieczkę. Gdy tylko pani to zauważyła, powiedziała dzieciom, że w każdym parku obowiązuje regulamin. W Łazienkach Królewskich zgodnie z regulaminem nie wolno karmić zwierząt i rozsypywać im pokarmu. Nie wolno także dotykać zwierząt w szczególności wiewiórek i pawi.

– Ja już tu byłem – znów odezwał się Maciuś.

Nawet wiewiórki nie wywołały uśmiechu na jego buzi. Jednak przy wyjściu z parku, Maciuś zaskoczył wszystkich.

– Tutaj nie byłem! Co to za pan pod żelaznym drzewem? – zapytał, wyraźnie ożywiony.

– To jest pomnik Fryderyka Chopina, polskiego kompozytora i pianisty. A drzewo, pod którym siedzi, to wierzba, symbol Polski. Maciuś po raz pierwszy uśmiechnął się od ucha do ucha i powiedział:

– Też bym chciał taki pomnik w mojej łazience…

Kolejnym punktem wycieczki była stadnina koni znajdująca się nieopodal Warszawy.

 – Konie! – zawołał nagle rozradowany Olek.

Rzeczywiście, za ogrodzeniem spokojnie pasły się konie: brązowe, czarne, nakrapiane i nawet jeden biały. Dzieci mogły je pogłaskać po mięciutkich chrapkach. Były tam nawet dwa kucyki z warkoczykami zaplecionymi na grzywach.

– Może zamiast psa rodzice zgodzą się na konia? – pomyślał Olek.

– Tylko gdzie on by mieszkał? Muszę to jeszcze przemyśleć.

Spróbujcie odpowiedź na pytania:

– Dokąd dzieci wybrały się na wycieczkę?

– Co znajdowało się w parku w Łazienkach Królewskich?

– Jakie zwierzęta widziały dzieci w parku?

– Jak się nazywa słynny myzyk, którego pomnik znajduje się w warszawskich Łazienkach?

– Gdzie dzieci udały się po zwiedzaniu Łazienek?

Wróćcie do ilustracji:

– Nazwijcie zwierzęta, które znajdują się na obrazku.

– Policzcie ile jest zwierząt z każdego gatunku

– Gdzie znajduje się wiewiórka?

– Jakiego koloru są konie?

W warszawskich Łazienkach odbywają się koncerty Chopinowskie. Posłuchajcie jeden z utworów  MAZUREK As-dur, w dowolny sposób pokażcie ruchem to, co według Was przedstawia muzyka:

 

Tematyka tygodnia: Moja Ojczyzna

/Czwartek: 30.04.2020 r.

  • Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Kolory flagi – rodzic podaje kolory flagi. Gdy mówi biały – dziecko unosi język do góry, w stronę nosa, gdy mówi czerwony – język opuszcza na dolną wargę.

Chorągiewki – tak jak chorągiewki poruszają się na wietrze, tak dziecko porusza językiem po górnej wardze, od jednego kącika ust do drugiego.

Lech, Czech, Rus jadą na koniach – dziecko naśladuje osobno stukot kopyt koni każdego z bohaterów legendy. Przykleja szeroko ułożony język do podniebienia i odbija go, jednocześnie ściągając wargi w dziobek i rozciągając szeroko.

Orzeł – dziecko wysuwa język do przodu, unosząc jego czubek do góry i porusza nim na boki, tak jak orzeł swymi skrzydłami.

Wędrówka po Polsce – przy szeroko otwartej jamie ustnej dziecko wysuwa język do przodu i porusza nim do góry,     w dół, w prawą stronę, w lewą stronę.

  • ,,Duma z bycia Polakiem” – opowiadanie historyjki obrazkowej. Kształtowanie postawy patriotycznej  oraz  poczucia szacunku dla symboli narodowych.
  • Zaśpiewajcie I zwrotkę hymnu polski pamiętając o właściwej postawie.

  • Zestaw ćwiczeń ruchowych

– „Zwiedzamy Polskę” – dziecko z rodziną tworzą „pociąg” i poruszają się nim po pokoju do utworu Jedzie pociąg z daleka, dostępne na stronie //www.youtube.com/watch?v=CJZ6M_4Tjl4. Rodzic znajdujący się na początku pociągu, jest „lokomotywą” i mówi, dokąd jedzie pociąg, wymieniając miasta w Polsce.

– „Mali żołnierze” – dziecko maszeruje dookoła pokoju, podnosząc wysoko kolana. Na słowa R.: saperzy na poligonie – dziecko czołga się po podłodze.

– „Gdzie mieszkasz?” – dziecko kuca w domkach (kółka ułożone z szalika). Kiedy R. wydaje polecenie: Na spacer biegnie dziecko, które mieszka w… (R. podaje miejscowość lub ulicę), wychodzi z domku dziecko, dopiero wtedy, gdy usłyszy nazwę swojej miejscowości i porusza się w rytm muzyki granej przez R. na dowolnym instrumencie.

– „Biało-czerwoni” – dziecko stoi i rzuca piłkę do rodzica. Rzucając piłką, podaje nazwę jakiegoś koloru. Słysząc nazwy: biały i czerwony, dziecko nie łapie piłki. Po usłyszeniu nazwy innego koloru dziecko łapie piłkę oburącz i odrzuca ją do Rodzica.

WSPÓLNIE Z RODZICEM WYWIEŚ FLAGĘ !!!

 

Tematyka tygodnia: Moja Ojczyzna

/ŚRODA – 29.04.2020 r.

  • „Poznajemy bliżej mapę Polski – kolory na mapie” . Dzieci z pomocą Rodzica wskazują na mapie góry, morze, jeziora, miasta itp. Wspólnie obserwują, jakimi kolorami są one oznaczone. Oglądanie mapy Polski , można skorzystać ze strony //pl.pinterest.com/pin/498281146270849108/
  • Wysłuchanie i nauka piosenki „JESTEM POLAKIEM”.

  •  Obejrzenie filmu edukacyjnego dla dzieci „KTO TY JESTEŚ? „.

  • Zapoznanie z symbolami narodowymi. 

Do wykonania:

////mojedziecikreatywnie.pl/2016/11/symbole-narodowe-karty-pracy/

Praca plastyczno – techniczna „Flaga” – wykonanie jednego z symboli narodowych naszego kraju, przybory: patyczek lub długa wykałaczka, klej, kartka w kolorze czerwonym i białym.

Dla chętnych dzieci:

„Czy wodę z rzeki można pić? –obejrzenie bajki.

Tematyka tygodnia: Moja Ojczyzna

/WTOREK – 28.04.2020 r.

  • Słuchanie utworu F. Chopina Mazurek As-dur. Improwizacja ruchowa do utworu.

Proszę, zapoznać dzieci z polską muzyką klasyczną. Zachęćcie dzieci, aby położyły się wygodnie na dywanie, zamknęły oczy i wysłuchały utworu F. Chopina,  następnie spróbowały odpowiedzieć  z czym kojarzy im się utwór.

 

Po wysłuchaniu utworu dzieci mogą wykonać improwizację ruchową. Poproście, aby pokazały ruchem to, o czym według nich opowiada muzyka. Można użyć  również dowolnego rekwizytu: chusty, wstążek, chusteczek higienicznych – to co macie dostępne.

MIŁEJ ZABAWY !!!

„Jak powstała Warszawa? – formułowanie odpowiedzi na pytanie na podstawie legendy Wars i Sawa. Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat usłyszanej legendy. Prezentowanie herbu Warszawy. Kształtowanie postaw patriotycznych.

Wykonaj zadania:

////miastodzieci.pl/kolorowanki/herb-warszawy/

////pl.pinterest.com/pin/454019206161748900/

Praca plastyczna „Syrenka warszawska”

////pl.pinterest.com/pin/790522540821755268/

Ułóż puzzle,,Pałac Kultury”, ,,Zamek królewski” na stronie:

 //puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/budowle/130241-pa%C5%82ac-kultury

Tematyka tygodnia: Moja Ojczyzna

/PONIEDZIAŁEK 27.04.2020 r.

  • Rozwiązywanie zagadki: Wisi wysoko. Biało-czerwona. Często z wiatrem musi się zmagać. To symbol Polski, to nasza… (flaga).
  • Do pokolorowania:
  •  ////i.pinimg.com/originals/5e/d9/6d/5ed96d415ab8d9e3cfcf3fca47d7a9d1.jpg
  • Słuchanie opowiadania E. Stadmuller „Biało – czerwone”,  

                Z okazji Dnia Flagi Rzeczypospolitej Polskiej grupa średniaków przygotowała inscenizację legendy ,,O Lechu, Czechu i Rusie”. Kuba grał Czecha, Bartek – Rusa, a Olek – Lecha. Prawdę mówiąc, była to jego pierwsza tak poważna rola, więc bardzo się przejmował i wciąż powtarzał: – Chodźmy ku północy, serce mi mówi, że tam znajdziemy nasz nowy dom. Jego wierny lud – czyli Oskar z Karolem i Kubą oraz Basia, Malwinka, Wiktoria i Ania – ufnie podążał za nim. Nagle wszyscy zatrzymali się, bo oto ich oczom ukazał się wspaniały widok. Wyświetlał się on na ścianie, a przedstawiał leśną polanę o zachodzie słońca. Na środku tej polany rósł potężny dąb, a w jego konarach widać było gniazdo orła. Piękny biały ptak siedział w nim z rozłożonymi skrzydłami, zupełnie jakby chciał ochronić swe pisklęta przed niebezpieczeństwem. – Oto nasz znak! – wołał Olek. – I nasze barwy! W tym momencie na ścianie pojawił się kolejny obraz przedstawiający polską biało-czerwoną flagę i godło narodowe – białego orła w złotej koronie na czerwonym tle. Przedstawienie obejrzały wszystkie dzieci z przedszkola. Ada też. Po obiedzie grupa Olka robiła chorągiewki. Zadanie polegało na przyklejeniu biało-czerwonej karteczki do cienkiego patyczka. Z początku szło to opornie, ale już przy trzeciej chorągiewce wszyscy nabierali wprawy. – Kto chce, może sobie zabrać do domu kilka chorągiewek i patyczków – zachęcała pani. – Będzie można 2 maja udekorować nimi okno albo balkon… Niech wszyscy widzą, że cieszymy się z tego, że jesteśmy Polakami. Olkowi nie trzeba było dwa razy tego powtarzać. Nie namyślając się zbyt długo, wpakował cały plik chorągiewek i garść patyczków do swojej tekturowej teczki i zabrał do domu. Do wieczora bawił się świetnie z Adą, grał z tatą w piłkę, pomagał mamie robić kisiel. Dopiero następnego dnia przypomniał sobie o chorągiewkach. – Jutro święto flagi! – zawołał przerażony. – A ja zapomniałem o moich chorągiewkach. Pani powiedziała, że trzeba udekorować nimi dom. Sam przecież wybrałem te kolory… Ada poważnie kiwnęła główką. – Był księciem Lechem – poświadczyła zgodnie z prawdą. – I co teraz? – zapytał tato. – Będę je sklejał – oświadczył mężnie książę Lech. Niestety, szybko okazało się, że kleją mu się palce. Mama z tatą popatrzyli na niego i… zabrali się do roboty. Tym razem chorągiewki powstawały w ekspresowym tempie. Zanim zapadł zmrok, okna i balkon były udekorowane, a szczęśliwy książę Lech chrapał w najlepsze. Może śnił mu się kołujący wysoko na niebie orzeł z biało-czerwoną chorągiewką w dziobie? Kto to wie?

  • „Kocham miejsce, w którym mieszkam!” – rozmowa na temat okolic miejsca zamieszkania dzieci.
  • Oglądanie z rodzicami widokówek, zdjęć naszej okolicy miejscowości.
  • Dzieci mówią, jakie kolory ma flaga Polski oraz co znajduje się na godle.
  • Wykonanie flagi z białej i czerwonej kartki.

Jeżeli chcielibyście Państwo pochwalić się pracą Waszych pociech, zachęcam do przesyłania wszelkich zdjęć wytworów prac i zabaw dzieci na adres  e- mailowy: iwona1311526@wp.pl, za pośrednictwem mojego messengera lub jako wiadomość MMS.

Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia 🙂

mgr Iwona Podgórska , tel.kom.514-282-639.

 

/PIĄTEK 24.04.2020r.

Uwaga! Przypominam, że na TVP ABC w godzinach 9.00 do 13.00 jest Domowe Przedszkole.

Zapraszam do oglądania.

Zapraszam do wspólnego tańca i śpiewu !!!

Zabawa słuchowa „Echo”: 

Dziecko z zamkniętymi oczami próbuje zidentyfikować przedmioty, które wydają określone dźwięki, np. torebka foliowa, plastikowy pojemnik, metalowa puszka, folia aluminiowa, drewniane patyczki, itp.

Zabawa rozwijająca pamięć i koncentrację ” Znikające śmieci”:

Rodzic układa pojedynczo przedmioty związane z tematyką zajęć w tym tygodniu np. plastikową butelkę, reklamówkę, słoik, jabłko, doniczkę. Prosi o zapamiętanie ich liczby i ułożenia, a następnie o zamknięcie oczu. Zmienia liczbę i kolejność przedmiotów. Na hasło ” Czego brakuje i co nie pasuje?” – dziecko próbuje nazwać brakujące elementy i odtworzyć początkowy układ.

Zabawa „Droga do zdrowia”

Rodzi układa na podłodze za pomocą sznurka lub nitki wzór trasy do pokonania. Dziecko przechodzi po wyznaczonej drodze, próbując zachować równowagę. Potem dziecko może ułożyć trasę dla rodzica.

 

Posłuchajcie i spróbujcie zaśpiewać

Wykonajcie zadania:

////panimonia.pl/wp-content/uploads/2020/04/eko-karty-pracy.pdf

Obejrzyjcie bajkę

 

/CZWARTEK 23.04.2020r.

Uwaga! Na TVP ABC w godzinach od 9.00 do 13.00 trwa Domowe Przedszkole. Zapraszam do oglądania tego programu edukacyjno-wychowawczego.

Zabawa ruchowa 

,,Zaraz wszystko posprzątamy” zabawa bieżna:  Dziecko porusza się swobodnie w rytmie dowolnej piosenki. Na przerwę w muzyce  dziecko zatrzymuje się i naśladuje podnoszenie papierków z ziemi i wkładanie ich do kieszeni. Po skończonej zabawie dzieci naśladują wyrzucanie papierków z kieszeni do kosza.

„Czy to się jeszcze przyda?” – rozmowa na temat recyklingu na podstawie bajki pt. „Rady na odpady”. 

Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za środowisko .

Rozmowa z dzieckiem na temat treści wiersza. Nie zapominajmy o wytłumaczeniu mu trudnych wyrazów np. co to jest recykling.

Wiersz ” Przedstawienie”

W klasie wielkie poruszenie. Występują dziś na scenie

Ala, Ola, Ewa, Basia, Kuba, Kazio, Staś i Kasia…

– Na odpady nie ma rady.

Nie schowamy do szuflady gór odpadów oraz śmieci.

– Wiedzą o tym nawet dzieci!

Na odpady nie ma rady lecz nie płaczmy, bez przesady.

Aby na to coś zaradzić, trzeba z głową je gromadzić.

Segregujmy je dokładnie zamiast wrzucić jak popadnie.

i od dzisiaj śmiećmy z głową nowocześnie, postępowo!

Czyś jest biedny czy bogaty kładź oddzielnie szkło i szmaty

i przedmioty metalowe, i odpady plastikowe.

Recyklingu dobre duszki prędko zrobią z puszek puszki,

buteleczki z buteleczek, pudełeczka z pudełeczek.

– A ze szmat, z makulatury pism i książek cale góry!

– Niech się wreszcie normą stanie wtórne wykorzystywanie!

Jaś brwi zmarszczył, myśli, myśli…

– Kupmy koszyk na ogryzki. Próbę recyklingu zróbmy i na jabłka je przeróbmy

  • Poznanie znaku recyklingu, który umieszcza się na produktach do powtórnego przetworzenia na podstawie odsłuchania piosenki

Zapraszam do obejrzenia filmiku na fajne pomysły jak zrobić zabawki z recyklingu 🙂

A teraz spróbujcie wykonać :

////ekodziecko.com/ludziki-z-nakretek

////ekodziecko.com/kolorowa-ukladanka-z-nakretek

Zapraszam do zagrania w grę interaktywną:

////www.janauczycielka.blog/2020/04/akcja-segregacja-gra-interaktywna.html?spref=fb&fbclid=IwAR2c_E4AP8pbMkNJ_X8NkvoJqWNT3G-v_FsOS5TuUSvUB7cVBTWo0eBK

 

/Środa – 22.04.2020 r.

  • Rozmowa kierowana przez rodzica o ochronie naszej planety – Ziemi.
  • Segregujemy odpady” – zabawa matematyczno – dydaktyczna:

-rozpoznawanie materiału z jakiego wykonany jest odpad (zgromadzenie różnych odpadów),

-pokazanie dziecku i omówienie do czego służą pojemniki i dlaczego mają różne kolory (każdy kolor oznacza inny rodzaj odpadów). Wyjaśnienie do którego pojemnika, jakie odpady wrzucamy,

-rozsypanie na dywanie (ceracie) śmieci wykonanych z różnego rodzaju materiału, a następnie zgniatanie i segregowanie do poszczególnych pojemników:
niebieski – makulatura, żółty – plastik, zielony – szkło kolorowe, czarny – odpady zmieszane. Dzieci segregują śmieci, utrwalają znajomość kolorów.

Papier, puszki, szkło, plastiki,
posprzątamy w pojemniki.
Posprzątamy sprawnie, pięknie,
bo nam świat przez śmieci pęknie.

Obejrzyjcie animowany film edukacyjny „Segregujemy dla przyszłości”

  • Praca techniczna „Stworek Śmieciorek” – stworka można wykonać z dowolnych odpadów, które macie  w domu. Rozwijamy wyobraźnię i pomysłowość.

Propozycje pracy technicznej:

Obejrzyjcie bajkę 😉

/Wtorek – 21.04.2020 r.

  • Propozycje ćwiczeń ruchowych – rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej.

– marsz na całych stopach, na palcach, piętach, na krawędziach bocznych: wewnętrznych i zewnętrznych.

– dziecko przechodzi po ścieżce (skakanka, sznurek, ułożone skarpetki), na koniec, stojąc na dwóch woreczkach lub skarpetkach rzuca piłeczkę (mogą być zwinięte skarpetki) do pojemnika w odległości 1 m.

Ćwiczenia w siadzie ugiętym- nogi ugięte w kolanach, ręce podparte o podłogę z tyłu:

-dziecko chwyta stopami zwinięte skarpetki/woreczek, wykonują kołyskę (kładzie się na plecach i zarzuca nogi z woreczkiem za głowę). W leżeniu na plecach, chwyta woreczki rękami, wykonuje skłon i zostawia woreczki przed stopami.

-dziecko, z woreczkiem ułożonym między stopami – lekko uniesione nad podłogą, kręcą się w koło, lekko odpychając się rękami od podłogi.

-dziecko, z woreczkiem włożonym między stopami, z nogami uniesionymi nad podłogą, podrzuca woreczek do góry i próbuje je złapać w ręce.

Zabawa z gazetą:

-dziecko kilka razy składa stopami gazetę, a następnie rwie ja stopami na drobne kawałki.

-dziecko, w pozycji na czworaka, zbiera kawałki gazety do pojemnika ustawionego na podłodze.

Relaksacja

Po skończonej zabawie warto posłuchać z dzieckiem dowolnej  muzyki relaksacyjnej w wygodnej pozycji leżącej.

Zapraszam maluchy do zabawy z poduszkami

/PONIEDZIAŁEK 20.04.2020r.

Rozmowa na temat treści opowiadania „SMOK SEGREGIUSZ”, wzbogacanie wiedzy o sposobach ochrony środowiska oraz wyrabianie nawyku segregowania śmieci.

Posłuchajcie opowiadania i spróbujcie odpowiedzieć na pytania.

1. Co lubił robić smok Segregiusz?

2. Co smuciło smoka?

3. Jaki sen miał Olek?

4. Dlaczego należy wyrzucać śmieci do kosza?

5. W jaki sposób możemy chronić przyrodę?

 

Dla chętnych: Zabawa twórcza „Co można zrobić ze starej gazety?”.

Propozycja pracy plastycznej:

////edukacjaplastyczna.blogspot.com/2013/04/proste-origami-odka-z-gazety.html

////tominowo.blogspot.com/2016/02/koty-z-gazety.html

////kreatywnieaktywnie.pl/reksio-i-reszta-prace-z-gazet-i-papierowych-talerzy/

////kreatywnadzungla.pl/2018/08/kot-z-gazety-kreatywna-praca-plastyczna.html

////ekodziecko.com/kreatywnie-z-gazety

 

Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narząd mowy – język, wargi, żuchwę:

Rzeka – dzieci naśladują łódkę płynącą po rzece od brzegu do brzegu – poruszają językiem pomiędzy otwartymi kącikami ust. Następnie naśladują odgłos rzeki: plum, plum, plum.

Rybki – dzieci naśladują rybki, które wyskakują z wody – unoszą czubek języka w stronę nosa, a po chwili opierają go o górne zęby, kilkakrotnie powtarzają ten ruch.

Pszczółki – dzieci naśladują ruchy latających pszczół – opierają język o wewnętrzną stronę górnych zębów, a następnie język opada do wewnętrznej strony dolnych zębów.

Miód – dzieci naśladują misia, który zjadł baryłkę miodu i oblizuje się po jego zjedzeniu – prowadzą język ruchem okrężnym po górnej i po dolnej wardze.

Czyste powietrze – dzieci wdychają świeże powietrze – wciągają powietrze nosem i wypuszczają ustami.

Wąż – wśród trawy sunie wąż, dzieci naśladują odgłos syczenia węża na głosce sssssss – opierają język o dolne zęby, rozciągają wargi szeroko – jak do uśmiechu. Kontrolują w lusterku, czy język nie wychodzi przed zęby.

 

/PIĄTEK 17.04.2020 r.

Zestaw ćwiczeń ruchowych.

– „Maszyny rolnicze” – dziecko stoi, na sygnał (głośne klaśnięcia)., np. traktor, kombajn, wóz z koniem, dziecko głosem i ruchem naśladuje maszyny rolnicze, następnie łączy się z rodzicem w pary i przemieszcza się po całym mieszkaniu.

– „Bociany” – dziecko chodzi po obwodzie koła, podnosząc wysoko kolana i klaszcząc w dłonie, ręce ma wyprostowane. Podczas wykonywania tych gestów dziecko mówi kle, kle…

– „Berek kucany” – dziecko porusza się w dowolny sposób po pokoju. Gdy rodzic przestaje np. klaskać, dziecko przykuca – jak się spóźni, wykonuje trzy przysiady. Zabawę należy powtórzyć kilkakrotnie.

Wykonajcie ciągnik z figur geometrycznych,

propozycja pracy:

Obejrzyjcie film pt. „Jakie maszyny pomagają rolnikowi?”

 

 

 

Wykonajcie kurkę. Do wykonania potrzebne będą:

  • biała kartka A4,
  • 2 klamerki,
  • papier kolorowy (czerwony i brązowy)

Posłuchajcie wiersza:

Kaczka kwacze, kracze wrona,

a gęś gęga przestraszona.

Koza meczy, owca beczy,

a na płocie sroka skrzeczy.

Wróbel ćwierka, dzięcioł stuka,

a kukułka w lesie kuka.

Odpowiedzcie na pytania:

  • Co robią zwierzęta: kaczka, wrona, gęś?
  • Co robią koza, owca i sroka?
  • Co robią ptaki – wróbel, dzięcioł i kukułka?

Spróbujcie naśladować głos zwierzęcia, o którym jest mowa w wierszu.

Kaczka kwacze (dzieci mówią: kwa, kwa,kwa),

kracze wrona (dzieci mówią: kra, kra, kra) itd…

Klaszcząc spróbujcie podzielić na sylaby wyrazy: kaczka, wrona, gęś, koza, owca,sroka,wróbel, dzięcioł, kukułka  (ka-czka, wro-na, gęś, itd.) .

Powiedzcie ile sylab znajduje się w danym wyrazie.

Pololorujcje: 

////www.e-kolorowanki.eu/wiosna-kolorowanki/kolorowanka-krowa/

////www.e-kolorowanki.eu/zwierzeta/smieszna-kolorowanka-zwierzeta-wiejskie/

////www.e-kolorowanki.eu/zwierzeta/kolorowanka-z-kotem/

////www.e-kolorowanki.eu/zwierzeta/maly-i-duzy-kon-kolorowanka/

////www.e-kolorowanki.eu/zwierzeta/zabawna-swinka-kolorowanka/

Zaśpiewajcie piosenkę.

Wykonajcie zadania:

////przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/co-otrzymujemy…-karty-pracy1.jpg

////przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/co-otrzymujemy…-karty-pracy2.jpg

////przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/co-otrzymujemy…-karty-pracy3.jpg

////przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/co-otrzymujemy…-karty-pracy4.jpg

////przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/co-otrzymujemy…-karty-pracy5.jpg

////przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/co-otrzymujemy…-karty-pracy6.jpg

Obejrzyjcie film o zwierzętach na wsi…co jedzą, co nam dają, a następnie wykonajcie zadania.

Rozwiążcie zagadki:

Przeczytajcie z pomocą rodzica, opiekuna spróbujcie odgadnąć co to za zwierzę z wiejskiego podwórka 🙂

  1. Pasie się na łące i długo przeżuwa, mówi : mu, mu, mu i … się nazywa.  (?)

2. Mruczy, miauczy, prycha czasem pije mleko, czasem myszy szuka.  (?)

3. Chodzi po podwórku i grzebie łapkami. Kiedy zniesie jajko – ko, ko, ko się chwali.  (?)

4. Małe, żółte kuleczki – dzieci kokoszeczki. (?)

5. Chodzi po podwórku, kukuryku – woła, ma wspaniały ogon – to jego ozdoba. (?)

Dzień dobry!

Zapraszam najmłodszych do porannej zabawy 🙂

Film przedstawia krótką rozgrzewkę rytmiczno-ruchową dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

/CZWARTEK 16.04.2020 r.

.

Wykonajcie pracę plastyczną pt. „Świnka”

swinka-praca-plastyczna

Spróbujcie naśladować ruchy i głosy zwierząt z wiejskiego podwórka.

Wykonajcie zadania:

////drive.google.com/file/d/1jrLrxlnTRHZyabsuxXPwT3qB7WaYyOiH/view

////drive.google.com/file/d/1pt_ZFb7KvL_1xVMH0rKbBGJZpTOPxm1x/view

Z pomocą rodzica, opiekuna przeczytajcie wiersz i odpowiedzcie na pytania.

„Psotna świnka”

Rzekł kaczorek do gąsiorka:

– Świetnie się zabawić można!

Patrz, kartofel wypadł z worka –

będzie z niego piłka nożna.

Leci piłka w różne strony:

wyżej, niżej, w lewo, w prawo…

Patrzy indyk, kot i wrony,

Łatek szczeka: – Brawo, brawo!

Sroka ze wsi przyleciała,

łebkiem kręci, dziób otwiera

i rozgłasza po wsi całej:

– Górą kaczki! Dwa do zera!

Nie skończyły się zawody,

bo malutka Michalinka

otworzyła nagle chlewik

i wypadła stamtąd świnka.

– Dość zabawy! – głośno rzekła,

zjadła piłkę i – uciekła.

H. Bechlerowa

Pytania do wiersza:

  1. Kto jest mamą kaczorka, a kto – mamą gąsiorka?
  2. W co grały kaczki z gąskami?
  3. Co było piłką?
  4. Kto wygrywał?
  5. Kto przyglądał się grze?
  6. Co zrobiła sroka?
  7. Czy mecz się skończył? Dlaczego?

Spróbujcie podzielić nazwy zwierząt na sylaby i powiedzcie ile sylab znajduje się w danym słowie: np.kro-wa, ko-gut, ko-za itd…

 

 

 

 

 

Obejrzyjcie zdjęcia, obrazki zwierząt z wiejskiego podwórka. Z pomocą rodzica, opiekuna nazwijcie je.        /ŚRODA – 15 kwietnia 2020 r.

Dzień dobry 😉
Witam po świątecznej przerwie. Mam nadzieję, że czujecie się Państwo i Wasze pociechy dobrze i jesteście w pełnym zdrowiu.

 

Kochani, życzę Wam z całego serca…

Zdrowych, Pogodnych Świąt Wielkanocnych

przepełnionych wiarą, nadzieją i miłością!

Pogody w sercu i radości płynącej z faktu Zmartwychwstania Pańskiego!

Smacznego Święconego w gronie najbliższych osób!

Boskiej opieki nad Wami i najbliższymi!

Wiele szczęścia i radości !!!

Obejrzyjcie 😉

Wykonajcie zadania.

Podstawki na jajka- króliczki //42782a41-75bc-420f-9f96-0f02c2277a29.filesusr.com/ugd/9440ef_15a3b2640261406cb6aac78098011bd1.pdf

////42782a41-75bc-420f-9f96-0f02c2277a29.filesusr.com/ugd/9440ef_c35254cf771d4271ba8eea15ac793ba6.pdf

////przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-1.jpg

////przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-2.jpg

////przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-3.jpg

////przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-4.jpg

////przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-5.jpg

 

Posłuchajcie 🙂 WESOŁEGO ALLELUJA !!!

Zapraszam do obejrzenia prezentacji na temat ZWYCZAJÓW WIELKANOCNYCH   –10.04

 

Z niecierpliwością czekam na Wasze prace 🙂

The wool of the sheep has disappeared. The children may help to get the wool back on ..., #children #disappeared #sheep #wool

Szablon – ////dzieciakiwdomu.pl/wp-content/uploads/2017/04/owieczka-1.pdf

Zapraszam najmłodszych do wykonania BARANKA Z POPCORNU. 

Obejrzyjcie bajeczkę 🙂

Wielkanoc… co o niej wiedzą dzieci? 

Zobaczcie jakie potrawy należy włożyć do koszyka wielkanocnego i co symbolizują. – 09.04

A teraz coś dla najmłodszych …

Wykonaj zadania 🙂 ////www.mama-bloguje.com/wp-content/uploads/2014/04/wielkanocne-zadania.pdf

Zadania nie są trudne. Myślę, że spokojnie każde dziecko od 2-4 lat powinno sobie z nimi bezproblemowo poradzić.

////mamotoja.pl/trudne-emocje-jak-wspierac-dziecko,problemy-wychowawcze-przedszkolak-artykul,23364,r1p1.html

Trudne emocje u dziecka: skąd się biorą i jak mu pomóc?  -08.04

 

Dla przedszkolaków. Pokoloruj 🙂

////mamotoja.pl/work/privatefiles/sources/2019/04/05/1025

////mamotoja.pl/work/privatefiles/sources/2019/04/05/1032

////mamotoja.pl/work/privatefiles/sources/2019/04/05/1026

////mamotoja.pl/work/privatefiles/sources/2019/04/05/1033

////mamotoja.pl/work/privatefiles/sources/2019/04/05/1028

////mamotoja.pl/work/privatefiles/sources/2019/04/05/1030

////mamotoja.pl/work/privatefiles/sources/2019/04/05/1027

 

20 POWODÓW, DLA KTÓRYCH WARTO CZYTAĆ DZIECIOM  ////dziecisawazne.pl/20-powodow-dlaczego-warto-czytac-dzieciom/  Elżbieta Olszewska – Członek Zarządu i Dyrektorka Programowa Fundacji „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom”.

Badania potwierdzają, że głośne czytanie dziecku:

  1. buduje więź pomiędzy rodzicem i dzieckiem,
  2. zaspokaja potrzeby emocjonalne,
  3. wspiera rozwój psychiczny dziecka i wzmacnia jego poczucie własnej wartości,
  4. uczy języka, rozwija słownictwo, daje swobodę w mówieniu,
  5. przygotowuje i motywuje do samodzielnego czytania,
  6. uczy myślenia,
  7. rozwija wyobraźnię,
  8. poprawia koncentrację,
  9. ćwiczy pamięć,
  10. przynosi wiedzę ogólną,
  11. ułatwia naukę,
  12. uczy odróżniania dobra od zła, rozwija wrażliwość moralną,
  13. rozwija poczucie humoru,
  14. jest znakomitą rozrywką,
  15. zapobiega uzależnieniu od mediów,
  16. chroni przed kwestionowalnymi wpływami ze strony otoczenia i kultury masowej,
  17. pomaga w rozwiązywaniu problemów,
  18. jest zdrową ucieczką od nudy,
  19. jest profilaktyką działań aspołecznych,
  20. kształtuje nawyk czytania i zdobywania wiedzy.

„Czytanie dzieciom i ograniczenie korzystania z mediów elektronicznych to najlepsza inwestycja w ich przyszłość.”  -Jim Trelease

O korzyściach wynikających z czytania oraz roli literatury w życiu dziecka opowiada prof. Grzegorz Leszczyński (UW)

Zachęcam do zapoznania się z wykładem „DLACZEGO WARTO CZYTAĆ DZIECIOM?” -07.04

 

////www.mama-bloguje.com/wp-content/uploads/2016/03/kropki-kurczaczki-szlaczki-pisanka.pdf

////www.mama-bloguje.com/wp-content/uploads/2016/03/kropki-zaj%C4%85c.pdf

////www.mama-bloguje.com/wp-content/uploads/2016/03/koszyczek-pisanki.pdf

////www.mama-bloguje.com/wp-content/uploads/2016/03/labirynt-wielkanoc-pisanka-marchewka.pdf

////www.mama-bloguje.com/wp-content/uploads/2016/03/szlaczki-pisanka-wielkanoc-do-druku.pdf

Również króliczek potrzebuje pomocy jego marchewka zagubiła się na końcu długiego labiryntu, czy uda się ją odnaleźć?

Jeśli Twoje dziecko lubi łączyć kropki –  znajdziemy tutaj pisankę, króliczka i szlaczki, które kropka po kropce wyczarują wielkanocny obrazek. Znajdzie się również coś do pokolorowania. Na jednej ze stron wesołe pisanki uciekły z koszyczka i pochowały się między kurczaczkami, mam nadzieję że Twój szkrab pomoże mi je wszystkie włożyć do koszyka!

Oddaję do druku kilka stron ciekawych zadań – kart pracy przedszkolaka, które pomagają w ćwiczeniu małej rączki.

SZLACZKI, KROPKI I LABIRYNT-WIELKANOCNE ZADANIA DLA PRZEDSZKOLAKA. Miłej zabawy!  -06.04

 

////d.przedszkola.edu.pl/docs/7/0/pisanka_2.pdf

////d.przedszkola.edu.pl/docs/7/0/jajka_wielkanocne_2.pdf

////d.przedszkola.edu.pl/docs/8/0/pisanki_2_copy.pdf

POKOLORUJ 🙂

POSŁUCHAJ PIOSENKI 🙂  -03.04

POSŁUCHAJ BAJKI

WYKLEJ ZAJĄCZKA PAPIEREM KOLOROWYM

//d.przedszkola.edu.pl/docs/7/0/zajaczek_wielkanocny_2.pdf

NARYSUJ ZAJĄCZKA WEDŁUG INSTRUKCJI 🙂

Nadchodzą Święta Wielkanocne, czas który spędzamy wspólnie z rodziną. Dla naszych dzieci jest to czas wolny, szczególnie w obecnej sytuacji, który można wspaniale wykorzystać robiąc inspirowane Wielkanocą dekoracje i prace plastyczne. Niezbędne materiały z pewnością znajdą się w każdym domu. A nawet jeśli czegoś nie mamy, zawsze możemy wymyślić kreatywne zamienniki. Mam nadzieję, że podzielą się Państwo efektami wykonanych przez dzieci prac.

Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia. -02.04

Wykonaj pracę plastyczną na temat „Jaką dzisjaj mamy pogodę”

blok rysunkowy, format a4, technika dowolna

Zaśpiewaj 😉

Śpiewające Brzdące – „Pogoda”

1. Na niebie wysoko Świeci wielkie słońce,

Wiszą białe chmurki Na błękitnej łące.

Ref. I taka jest pogoda, pogoda, pogoda!

I taka jej uroda, uroda, uroda!

Codziennie nam się zmienia,

Codziennie zmienia się!

A my nie narzekamy,

Lubimy każdy dzień!

2. Czasem z ciemnej chmury

Pada z góry deszcz,

Czasem płatki śniegu,

Kiedy zimno jest.

Ref. I taka jest pogoda, pogoda, pogoda!

I taka jej uroda, uroda, uroda!

Codziennie nam się zmienia,

Codziennie zmienia się!

A my nie narzekamy,

Lubimy każdy dzień!

Posłuchaj 🙂

Wyjrzyj przez okno. Jaką dzisiaj mamy pogodę? Opowiedz -01.04

Wykonaj pracę na temat „Jak pomagam rodzicom w porządkach domowych”

blok rysunkowy-format A4, technika dowolna

ZAŚPIEWAJ 😉 -31.03

Dzieci często robią wokół siebie mnóstwo bałaganu, rozrzucają zabawki i nie odkładają ich na miejsce. Zazwyczaj wcale nie mają ochoty, by po sobie posprzątać. Nic dziwnego, że rodzice denerwują się, gdy po raz kolejny potkną się o ulubioną maskotkę pociechy lub nadepną na klocek LEGO. Nikt przecież nie lubi żyć w bałaganie. Czy bałagan da się posprzątać i jak znaleźć do tego motywację? Odpowiedź na to pytanie można znaleźć w historii o „Lisku Niedbaluszku”.

Dlaczego warto dbać o porządek?  Rozmowa na temat prawidłowych nawyków.

Warto przeprowadzić z dziećmi rozmowę na temat, dlaczego należy dbać o porządek w swoim otoczeniu np. ponieważ wtedy nie gubimy ważnych rzeczy, zawsze wiemy, gdzie leży nasza ulubiona zabawka.

PORZĄDKOWE ZAGADKI. 

Rozwiązywanie zagadek związanych ze sprzątaniem.

Gdy bałagan na dywanie, on ułatwi nam sprzątanie.

Szybko wsysa wszystkie śmieci, użyć go potrafią dzieci. (ODKURZACZ)

Gdy na półkach widzisz kurz, weź ją – przetrzyj, no i już! (ŚCIERECZKA)

Tę szczotkę na kiju pani woźna ma i zamiata nią co dnia. (MIOTŁA)

Jeśli brudna jest podłoga, przyda ci się płyn i woda. Kilka ruchów: hop, hop, hop! Wszystkie plamy zmyje… (MOP)

By porządek był na świecie, wrzucasz do niego wszystkie śmieci. (KOSZ NA ŚMIECI).

Bajka dla dzieci, które nie potrafią utrzymać porządku. -30.03

 

ZAŚPIEWAJ 🙂

POKOLORUJ 

////cdn15.dlarodzinki.smcloud.net/t/myfile/zwierzta-wiejskie2-1.jpg

////cdn16.dlarodzinki.smcloud.net/t/myfile/zwierzta-wiejskie3-1.jpg

////cdn9.dlarodzinki.smcloud.net/t/myfile/zwierzta-wiejskie4-1.jpg

////cdn32.dlarodzinki.smcloud.net/t/myfile/zwierzta-wiejskie5-1.jpg

POSŁUCHAJ:

ZWIERZĘTA DLA DZIECI NA WSI-ODGŁOSY ZWIERZĄT. Zwierzęta wiejskie z odgłosami, kolorowymi rysunkami i przyjemną muzyką, to chwila relaksu dla rodziców i ogromna dawka nauki dla dzieci. Dziecko pozna najważniejsze wiejskie zwierzęta, posłucha ich odgłosów. Życzę przyjemnej nauki. -27.03

ZAŚPIEWAJ !

Poznajcie Myszkę w Paski, która powie Wam jak dbać o higienę i przy tym dobrze się bawić! W tym odcinku Myszka opowie o tym, czemu mycie rączek jest ważne i jak dbać prawidłowo o ich higienę 😉

PRZYPOMINAM O PRZESTRZEGANIU ZASAD BEZPIECZEŃSTWA PODCZAS KWARANTANNY !!! -26.03

 

Zabawa ruchowa. Udanej zabawy -25.03

Pokoloruj 🙂

////d.przedszkola.edu.pl/docs/8/0/zonkile_2.pdf

////d.przedszkola.edu.pl/docs/6/0/tulipany.pdf

////d.przedszkola.edu.pl/docs/7/0/pani_wiosna_2_copy.pdf

////www.mjakmama24.pl/galeria/kolorowanki-wiosna/gg-1Mwu-jsr1-jiqW/gp-KPYQ-p2ci-Fsfk

////www.mjakmama24.pl/galeria/kolorowanki-wiosna/gg-1Mwu-jsr1-jiqW/gp-uQXC-dLDp-wRqh

„Idzie wiosna” -24.03

Wyklej plasteliną ulubiony owoc 🙂

////cdn.files.smcloud.net/t/media/files/banan-kolorowanka.pdf

////cdn.files.smcloud.net/t/media/files/jablka.pdf

////cdn.files.smcloud.net/t/media/files/gruszka.pdf

////d.przedszkola.edu.pl/docs/7/0/wisnie_2.pdf

////d.przedszkola.edu.pl/docs/5/0/kiwi_2_przedszkola_edu_pl_kolorowanki.pdf

////d.przedszkola.edu.pl/docs/7/0/truskawka_2.pdf

////d.przedszkola.edu.pl/docs/7/0/maliny_2.pdf

Zaśpiewaj piosenkę -23.03

Wyklej obrazek kotka kolorowym papierem 🙂 ////cdn.files.smcloud.net/t/media/files/kotek-kolorowanka.pdf

Zaśpiewaj piosenkę „Wlazł kotek na płotek”  -20.03

Pokoloruj obrazek misia 😉  ////cdn.files.smcloud.net/t/media/files/mis_kolorowanka1.pdf

Zaśpiewaj piosenkę „Jadą, jadą misie” -19.03

Zabawa ruchowa -18.03

Zabawa ruchowa -17.03

Pamiętacie Naszą zabawę ruchową?  Na pewno pamiętacie 😉 Jakie znacie części ciała? Zapraszam do zabawy. -16.03

RELIGIA:

MARYJA JEST MAMĄ PANA JEZUSA I NASZĄ

JĘZYK ANGIELSKI

FAMILY

 POMOC LOGOPEDYCZNA

Szanowni Państwo! W razie potrzeby, rodzice i dzieci biorące udział w terapii logopedycznej mogą się ze mną kontaktować drogą elektroniczną horand@neostrada.pl lub telefonicznie 508 956 086. Wiesława Horzycka.